lördag, december 08, 2007

Rocky Road

leilasrockyroad

Det här godiset är från Leila Lindholm, som alltid har mysiga idéer! Jag har använt helt andra mängder, så vill du ha hennes originalrecept får du titta här. Jag tog vad jag hade hemma, helt enkelt.

-175 g mörk choklad
-45 g salta jordnötter
-90 g dumlekolor (delade)
-30 g pistachnötter
-30 g marshmallows (klippta i mindre delar)

Otroligt avancerad metod: Smält chokladen. Rör ner allt annat. Häll i en lagom stor form (jag klär alltid med bakplåtsfolie, som inte fastnar) och ställ svalt tills det har stelnat. Skär i bitar.

Recept på engelska:
Rocky Road

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh Rocky Road är utsökta! Särskilt till en kopp kaffe. esök gärna min blogg

www.lothigiius.blogg.se

Hörde att alla marchmallows och sånt hade tagit slut i nästan alla affärer till julas eftersom det va så många som gjorde Rocky Road.