tisdag, januari 27, 2009

Blodapelsinsallad med halloumi

annandagssallad

Blodapelsinsallad med halloumi

Ta de kvantiteter som du känner för - det här var till en buffé så jag gjorde en riktigt stor omgång.

Koka quinoa. Marinera lite tunt skivad rödlök i vit balsamvinäger i en halvtimme. Stek tärnad halloumi i lite olja så den blir gyllenbrun. Låt quinoan och halloumin svalna lite.

Lägg ruccola på ett stort fat. Blanda quinoa, rödlök och halloumi med tärnade blodapelsiner, grovt rivna morötter och torkade tranbär i en stor skål. Häll ev. på lite olivolja och lite av balsamvinägern som rödlöken marinerat i, men inte för mycket. Toppa med massor av granatäpplekärnor.

Recept på engelska:
Blood Orange Halloumi Salad

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag som precis bestämt mig för att göra bulgursallad med halloumi till middag. Just typiskt, nu kommer jag bara sitta och önska att jag haft ett granatäpple hemma. :) Det ser fantastiskt vackert ut!

garnlek sa...

Jag visste inte vad jag skulle ha till min halloumi idag. Så i affären googlade jag med min IPhone och fann detta recept. Underbart gott - tyckte maken oxå. Tack!
Ulla