torsdag, oktober 09, 2008

Bulgursallad med kantareller, fetaost och granatäpple

feta-chanterelle-bulgur

Bulgursallad med kantareller, fetaost och granatäpple
4 portioner

3 dl bulgur
6 dl vatten
1 rödlök, fint hackad
300 g kantareller
1 granatäpple
100 g fetaost, smulad
1 dl pistagenötter, grovt hackade
färsk timjan
smör, salt, peppar

Koka bulgurn i vattnet, ca 10-15 minuter. Fräs löken och svampen i lite smör. Blanda sedan med bulgurn, pistagenötterna och färsk timjan. Häll upp på ett stort fat, och strö över smulad fetaost och kärnorna från granatäpplet.

Recept på engelska:
Bulgur with Chanterelles, Feta & Pomegranate

1 kommentar:

Ehsanologi sa...

Jag måste säga att ju mer jag "bläddrar" igenom dina sidor...desto mer inspirerad blir jag.
Idag tänkte jag tipsa om detta receptet på radion.
givetvis länkar jag till din sida och så.
tusen tack för all denna inspiration.

// e

www.sr.se/dingata