tisdag, juli 25, 2006

Cyberkocken #4 - sammanställning

Ett stort tack till alla som ville vara med i den här omgången! Vi har åtta deltagare, vilket nog faktiskt är rekord hittills! Dessutom är flera av dem med för första gången - extra roligt! De valda ingredienserna var alltså broccoli, räkor, soltorkade tomater och någon slags ost, och sen var det upp till deltagarna att tolka detta som de ville.

Det charmiga med den här "tävlingen" är ju just att alla gör så vansinnigt olika saker utifrån de givna ramarna. Den här gången har vi allt möjligt - allt från pyttipanna till tjusiga uppläggningar som lätt kan mäta sig med stjärnkrogarnas.

Domarna - som den här gången är Anna, Tesse, Danne och Per, kommer få det tufft! Jag kommer be dem bedöma bidragen, och så får ni vänta och se vem som blir Månadens Cyberkock!

Första bidraget kom blixtsnabbt från Batbut At Home, och även om det inte är med någon bild så föreställer jag mig att det ser fantastiskt ut. Det låter i alla fall väldigt gott: Trollskogens sommarsmörgås med grönska

Ilva från Aglio e Olio som är veteran i sammanhanget lagade "Halstrade mozarella och tomatgarnerade limeräkor på het broccolibädd i nudelbo." Avancerat? Det kan man tro - men Ilva får det att låta lätt som en plätt.



Inna från Innas Ego är med för första gången, och svängde glatt ihop Innas räk & broccolipaj, perfekt sommarmat! Hon hade härliga idéer om sallader också, så kanske får vi se en quinoasallad med räkor på hennes blogg snart?



Viktoria på Kardemumma tog sin make till hjälp och tillsammans komponerade de "Glödande räkor, varm kålsallad och pepparrotsdipp" Det låter fantastiskt - och visst ser det tjusigt ut?




Karin från Ett Öppet Fönster gjorde en smarrig pasta - måste erkänna att det var det första jag tänkte på när jag (katterna) hade valt ingredienserna. Så det här måste jag absolut testa: Pasta med räkor och broccoli



Jenny från Kaboom hade en blodig session i köket! Efter omplåstrande slängde hon ihop "Grön citronrisotto med soltorkad tomatsås och stekt halloumi" - hoppas det var lite plåster för själen, också.



Linda från Brazilian Linda tog i från tårna och gjorde en hel meny! Vad sägs om Bruschetta med citronmarinerad tonfisk och paprika, Penne med sås utav soltorkade tomater med broccoli och timjanbönor och Kardemumma Ricotta med kanelkokt passionsfruktsås?



Sista bidraget kommer från Kristina på Clivia's Cuisine, som gjorde en fiffig pyttipanna av diverse rester: Pytt med räkor, broccoli och halloumi



Och nu får ni säga ert! Rösta här i Folkets Val!

Folkets Val
Batbut at Home
Aglio e Olio
Innas Ego
Kardemumma
Ett Öppet Fönster
Kaboom
Brazilian Linda
Clivia's Cuisine
Free polls from Pollhost.com





1 kommentar:

Anonym sa...

jag röstade på Kardemumma, jag gillade namnet (på maten), det såg tufft ut och de hade valt smaker jag gillar (förutom räkor...okej. jag röstade för jag älskar pepparrot och tycker att nya recept med den som ingrediens alltid ska premieras.)