fredag, juli 21, 2006

Cyberkocken #4 - nu kör vi!



Nu är det dags! I helgen är det Cyberkocken igen, denna fantastiskt fenomenala, kreativa matupplevelse! Här kan ni läsa lite mer om hur det funkar, men det hela är enkelt.

Vi har en lista med ingredienser, och jag har valt ut tre ingredienser från den listan. Det skedde slumpvis - faktiskt genom att jag skrev alla ingredienser på lappar, och lät katterna komma och nosa. Den de först gick till - ja, den ingrediensen blev det. De tre ingredienserna från listan är broccoli (vald av Edith), soltorkade tomater (vald av Ywette) och räkor (vald av Glinda). Dessutom har ni en fjärde ingrediens som ska finnas med i det ni gör: någon typ av ost. Så.

-broccoli
-soltorkade tomater
-räkor
-ost


Om det är nåt du inte gillar, inte tål, eller bara inte får tag på går det bra att byta ut det mot något annat - använd fantasin!


Ni har hela helgen på er - lämna ert bidrag senast måndag lunch (lite senare går också bra). Ni som har bloggar kan lägga ut ert bidrag där och maila mig permalänken på annesfood@gmail.com, och ni som inte har bloggar men ändå vill vara med - maila text och gärna bild till mig så lägger jag ut det åt dig.

Nästa vecka gör jag en sammanställning, och så lämnar jag över åt domarna - matglada kompisar - att bedöma vem som är månadens vinnare!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kul! Den här gången skall jag försöka att komma håg att handla rätt grejer och faktiskt vara med :-)

Anne sa...

Härligt! Du kommer säkert hitta på nåt jättegott :)

Inna sa...

Jag har äntligen bestämt mig för att hängapå. Har sneglat på er andra hittills ;-)

Anonym sa...

Ser fram emot att få se vad alla hittar på!

Själv står jag på huvudet i resväskan. På menyn: Det som finns kvar i kylskåpet...

Anonym sa...

Bra smak de har, dina katter. Det var verkligen kul ingredienser denna gång, lätta att kombinera också. Håller precis på och trixar i köket nu med mitt bidrag men hinner inte lägga ut det på bloggen förrän i eftermiddag/kväll. Hoppas jag får lite respit med tiden..?

Anne sa...

Vad kul att du tycker det, Jenny. Självklart får du respit, det är ingen brådska. :) Ska bli jättekul att se vad du hittar på! Roligt med ingredienser där alla verkligen gör sin egen tolkning!!